جـوهـرة الـونشريس

جوهرة الونشريس،،حيث يلتقي الحلم بالواقع،،
هنـا ستكـون سمـائي..سأتوسد الغيم..و أتلذذ بارتعاشاتي تحت المطــر..و أراقب العـالم بصخبه و سكونه و حزنه و سعـادته..
هنـا سأسكب مشاعري بجنون..هذيانا..و صورا..و حتى نغمــات..

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

جـوهـرة الـونشريس

جوهرة الونشريس،،حيث يلتقي الحلم بالواقع،،
هنـا ستكـون سمـائي..سأتوسد الغيم..و أتلذذ بارتعاشاتي تحت المطــر..و أراقب العـالم بصخبه و سكونه و حزنه و سعـادته..
هنـا سأسكب مشاعري بجنون..هذيانا..و صورا..و حتى نغمــات..

جـوهـرة الـونشريس

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
جـوهـرة الـونشريس

حـيث يلتـقي الـحلم بالـواقع

أجمل النكت المصرية.

In The Zone
    In The Zone
    Admin
    Admin

أجمل النكت المصرية. 7e99cbc882b2aa88afb53997d7f58ce04g

تسلية أجمل النكت المصرية.

مُساهمة من طرف In The Zone الجمعة نوفمبر 26, 2010 11:30 pm

أجمل النكت المصرية.
    .........
    من الأول كده هات لك كوباية شاي أو قهوة و اعد استربع و اقرى و اقفل الباب عليك علشان صوت القهقهه الى هيطلع.
    مش حتقدر تغمض عينيك.
    ...............
    بلدياتنا سافر امريكا شرب من حنفية اوتوماتيك معرفش يقفلها قام رجع ف اول طيارة لمصر..قام سألوا: ازي امريكا؟ قالهم :اسكتو زمانها غرقت يا بوووي.
    ............
    عشرة بلدياتنا بيتعلموا ربط الكرافتات تسعة ماتوا و واحد فى حالة حرجة.
    ..........
    مرة واحد فرحان تزوج وحدة زعلانة،خلفوا ولد سموه يا فرحة ما تمت.
    ........
    راجل بخيل بيموت,فسأل أولاده: أحمد أنت هنا يا حبيبى؟ أيوة يا بابا أنا هنا.
    منى أنت هنا يا حبييبتى؟ أيوه يا بابا أنا هنا.
    محمود :أنت هنا؟ أيوه يا بابا أنا هنا.
    الأب :أنتم كلكم هنا يا ولاد؟ الأبناء :أيوه يا بابا كلنا هنا.
    الأب: أمال يا كلاب سايبين النور اللى بره ده لمين؟
    .........
    مره واحد بلدياتنا قابل واحدة سألها : انتى منين قالتله: وات؟
    قالها: اجدع ناس الوتاوتة.
    ..........
    واحد بيشتكي لصاحبته قال لها : يمكن مكنش غني..و لا عندي عربية و لا فيلا و لا مزرعة و لا شركة و لا فلوس زي محسن صاحبي و لكني أعشقك و احبك..فضمته و دمعت عيناها و قالت : إن كنت بتحبني بجد .....عرفني على محسن.
    ..........
    واحد فشار بيحكي مغامراته لصاحبه الغلس.
    الفشار : كنت ماشي مرة في الصحراء طلع عليا اسد فضلت اجري اجري لغايه ما لقيت عمارة طلعت فيها.
    الغلس : يا كداب هو في الصحرة في عمارة.
    الفشار : اه اسف فضلت اجري اجري لغاية ما لقيت شجرة طلعت فوقها.
    الغلس : قال له يا كداب هو في الصحرة في شجرة.
    الفشار : اه اسف فضلت اجري اجري لغاية ما لقيت جراج دخلت فيه.
    الغلس : يا كداب هو في جراج في الصحرة.
    الفشار : فضلت اجري اجري لغاية ما أكلني ارتحت ؟
    الغلس : يا كداب هو في اسد في الصحرة.
    ............
    بلدياتنا تاه في الصحراء هو و واحد امريكي و واحد الماني لقوا مصباح علاء الدين السحري ....ما رضيوش يخلوا الصعيدي هو اللي يدعكه علشان ما يموتش الجني.......الامريكي دعكه طلع الجني و قال : كل واحد ليه طلبين بس.
    الامريكي انا عايز احدث كمبيوتر في العالم و طيارة ترجعني بلدي في ثواني كانت الحاجة عنده و مشي.
    الالماني : انا عايز احدث عربية مرسيدس و طيارة ترجعني بلدي في ثواني كانت الحاجة قدامه و مشي.
    الجني قال للبلدياتنا: و انت ؟؟
    بلدياتنا : عايز طبج كشري.
    الجني جابله الكشري و قعد يأكل فيه............و بعد لما خلصه الجني سأله : طلبك التاني ايه؟؟
    بلدياتنا :واحد كمان و حياة ابوك.
    ...........
    واحد مسطول لجاي لابس جزمة سودة و جزمة بيضة..صاحبه بيقوله ايه ياعم الشياكة دي...قاله ايه رأيك عندي جوز زي ده بالضبط في البيت.
    ..........
    مره واحد تاجر كتاكيت ماشي بالعربية و فيها كتاكيت وقفته لجنة تموين و قال له المفتش: الكتاكيت دي بتأكلهم ايه؟ رد عليه و قال له : ذرة يا بيه.....فقال له المفتش انتو ما بتفهموش حاجة الكتاكيت دي بتاكل علف........و راح عمله غرامة 1000 جنيه....راح مشي التاجر بالعربية و هو في الطريق وقفته لجنه تموين تاني و قال له المفتش انتي بتوكل الكتاكيت دي ايه قال له رد عليه بوكلهم علف يا بيه فقال له المفتش انتي حمار انتي بهيم دي بتاكل ذرة و عمله غرامه 1000 جنيه و بعد شويه و هو ماشي وقفته لجنه تموين تاني و قال له المفتش انتي بتوكل الكتاكيت دي ايه قال له يا بيه انا كل يوم الصبح ادي كل كتكوت جنيه و هو ياكل اللي عايزه.
    ...............
    مرحباً بكم في خفف.
    مرة واحد ماشي على الصحراوي لقى يافطة مكتوب عليها خفف 100 كم
    فراح مخفف سرعته شوية و لقى يافطة خفف 50 كم
    راح مخفف شوية كمان و بعديها لقى يافطة تانية خفف 10 كم
    راح مخفف كمان و بعدين لقى يافطة مرحباً بكم في خفف.
    ............
    عزوز.
    مرة واحد اسمه عزوز راح اشتغل صبى عند ميكانيكى.و في يوم قال لصاحب الورشة انا اعرف رئيس الحي....صاحب الورشة ما صدقش..لكن بعد يومين فعلا مر رئيس الحي قدام الورشة و سلم على عزوز سلام حار جدا...صاحب الورشة اعجب بعزوز و شغله اسطى فى الورشة.
    و بعد يومين عزوز قال لصاحب الورشة انا اعرف الوزير!! قال له : لا صعبة جدا و فعلا بعد يومين مر الوزير قدام الورشة و سلم على عزوز...صاحب الورشة اتجن و قال لعزوز يابنى انا حمسكك الورشة مكاني...و بعد يومين قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف بوش و لكن صاحب الورشة قال بلاش تفشر علي..عزوز قاله تعالى نسافر و انا اعرفك و فعلا سافروا أمريكا و وقفوا قدام البيت الابيض و عزوز قال بص ع الشباك ده حطلع بعد شوية انا و بوش و نقول لك هاي و فعلا عزوز طلع هو و بوش...صاحب الورشة اغمي عليه و راح المستشفى..و لما فاق سألة عزوز: ليه اغمي عليك لما شفتنى انا و بوش...صاحب الورشة قال لا انا اغمي علي علشان و انت و بوش واقفين في الشباك عدا من قدامي اثنين امريكان بيسألوني مين اللي واقف جنب عزوز ده؟؟
    ...........
    بتفهم في البيجو.
    مرة جماعة راكبين عربية أجرة و مسافرين و السواق عمال يجري بسرعة قوي واحد قاله ياعم هدي شوية.
    السواق قاله: بتفهم في البيجو.
    قاله: لأ.
    قاله: طب اخرس.
    سرعة العربية عمالة تزيد فواحد تاني ياعم هدي شوية حتموتنا معاك الله يحرقك.
    السواق زعق: بتفهم في البيجو.
    قاله: لأ.
    قاله: طب اخرس.
    السواق عمال يجري فواحد تاني.
    يا عم انت حتموتنا
    قاله بتفهم في البيجو.
    قاله أيوة بفهم في البيجو.
    قاله طب تعالى وقفها عشان أنا مش عارف.
    .............
    واحد واقف فوق كوبري قصر النيل و عمال يقول 32,32,32,....فواحد سألو ايه 32 دي قالو بص كدة من فوق الكوبري اول ما بص راح زقو و قال 33
    ..........
    واحد تاكسجى(حلوة تاكسجي) نايم مراتة دخلت علية بالليل و قفلت الباب بشويش..صحى قال لها افتحيه و اقفلية تاني !!!!

أجمل النكت المصرية. 2704500390_1

عدل سابقا من قبل In The Zone في الإثنين سبتمبر 10, 2012 5:57 pm عدل 1 مرات
    In The Zone
    In The Zone
    Admin
    Admin

تسلية أجمل النكت المصرية.

مُساهمة من طرف In The Zone الأحد نوفمبر 28, 2010 12:40 am

أجمل النكت المصرية.
    ........
    واحدة ضاع ابنها الناس قالولها ماتخفيش الحلال ما بيضعش قالت يالهوى ضاع الولد.
    .......
    واحد مستعجل اتجوز واحدة مستعجلة خلفوا واحد مش فاضيلهم.
    .......
    واحد كريم اتجوز واحدة كريمة خلفوا ولد و اعطوه للجيران.
    .......
    سودانى اتجوز سودانية خلفوا ولد اشقر و عيونه زرق سموه المستحيل.
    ......
    واحد احول استقبل ابوه فى المطار....باس الشنطة و شال ابوه.
    ........
    فيه عجوز راحت تعزي ناس..قالت لهم :" كيف مات أخوكم ؟
    قالوا لها : كان واحد من أصحابه يمزح معاه بمسدس..فطلعت رصاصة بالغلط على رأسه
    قالت العجوز : ايه ..الحمدلله ما إجت في عينه.
    ..........
    المدرس : كم حاصل ضرب واحد في ثلاثة ؟
    التلميذ : ثلاثة ـ ثم أعطاه المدرس ثلاثة ريالات..فقال التلميذ : ليتني قلت عشرة.
    ........
    مدرس بيقول للتلاميذ اكتبوا ورايا ذهب محمد إلى مصيف بلطيم يوم الأربعاء فطالب سأله لو سمحت يا أستاذ هي الهمزة علي السطر و لا على الألف،سكت المدرس شوية و بعدين قاله خلاص يا ابني خليها الخميس.
    .........
    واحد واقف أمام محل عصير و معهوش غير 25 قرش قال اشرب عصير و لا اركب الأوتوبيس لو ركبت الأوتوبيس يا هقف يا هقعد،لو وقفت مش مشكله لو قعدت هقعد جنب راجل أو ست،لو,راجل مش مشكله لو ست يا هتبقي حلوه أو وحشه،لو وحشه مش مشكله لو حلوه هطلبها للجواز،لو رفضت مش مشكله لو وافقت هدفع لها مهر و شبكه و هتخلف عيال ياخدو فلوسي و يطلعوا عيني،و علي إيه مشرب عصير أحسن.
    ........
    وحده اديت صاحبتها ببغاء هدية تاني يوم سالتها عن البغبغاء قالتلها عادي زي طعم الفراخ.
    ..........
    مرة واحدة ست بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي ملوخية راح مخبوط بأتوبيس... يالهوي و عملتي إية..عملت بامية و امري لله.
    ..........
    جماعة بلدياتنا بيلعبوا كهرباء على الطريق السريع اللى تخبطه عربية يطلع برة.
    ...........
    التلميذ : بحبك يا أبله و عاوز أجوزك...المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد الصغيرين...التلميذ: و أنا مش مستعجل على الأولاد.
    .........
    بياع جرايد ابوه مات مشى فى الجنازة يقول اقرا الفاتحة.
    .........
    حكم كوره أعد على قهوه...طلب واحد صفر.
    .........
    واحد بلديتنا رجع بيته لقى مراته فى السرير مع أثنين..صرخ و هاج مراتى بتخونى...بسرعة رد عليه شاب منهم احنا الكاميرا الخفية لو مش عايز تذيع قول ما تذيعشى...رد بلديتنا لأ ذيع خلي الناس تنبسط.
    ..........
    جماعة محششين قاعدين في خيمة قالوا عايزين كبريت واحد منهم قال أنا اجيبلكم الكبريت طلع و دخل من الباب الثاني قال شباب ألاقي عندكم كبريت قالو له استريح لسه باعتين واحد أول ما يرجع نديلك واحد.
    ............
    مرة واحد بلدياتنا وقع فى حفرة نزلولوا حبل طلع مخنوق.
    .............
    واحد بلدياتنا النار مسكت فيه ودوه لدكتور العظام ليه؟
    اخوه طفاه بالكوريك.
    ..............
    مرة واحد بلدياتنا كبر دماغه ما عرفش يقلع الجلبية.
    ..........
    مرة واحد مش عايز يزعل صاحبة الصعيدى لكن عايز يقولة نكتة فقالة مرة واحد اسكندراني ففرح اوى لكن كمل النكتة و قاله كان مربى واحد صعيدى فوق السطوح.
    ...........
    واحد سرق كرسي من القهوة و طلع يجري...فالواد الاهوجي شافه اخد ديله في سنانه و جرى وراه ...قام الحرامي لمحه بيجري وراه.......راح وقف فى نص الطريق و قعد على الكرسي..قال للاهوجي هات لى واحد شاي.
    .........
    واحد راح للدكتور بيحكى له عن حالته و بيقول انا كل يوم باصحى الآقى نفسى مندهش،كل مرة بأ صحى الاقى نفسي مندهش....راح الدكتور كاتب له على علاج.... فصحى تانى يوم لقى نفسه مش مندهش............. فإندهش.
    ........
    كان في واحد شكله وحش قوي قوي قوي عايز يتجوز فراح و اتقدم لوحدة فبيقول لابوها :انا يا عمي بلا فخر عملت نفسي بنفسي.
    فقاله الأب : ما انا برده بقول استحاله تكون خلقة ربنا.

.............
    قرية اهلها اشتكوا ان الامام يلقي خطب طويلة جدا جدا في الصلاة فاشتكوا الى الاوقاف التي ارسلت لهم اماما جديدا و لكنه كرر نفس المشكلة فاعادوا الشكوى فارسلت لهم الاوقاف شيخا آخر و حذرته من الاطالة وصل الامام الجديد فدخل المسجد و صعد المنبر و حيّا المصلين و سأل : اتعرفون قصة سيدنا يوسف عليه السلام؟ فرد المصلون كلهم: نعم فنظر الامام الى المؤذن و قال: اقم الصلاة و لما فرغ من صلاته استوقف الناس و سألهم: اتعرفون قصة سيدنا موسى عليه السلام؟
    فرد المصلون : نعم فقال لهم : ماتجوش الجمعة الجايـــة.
    ................

عدل سابقا من قبل In The Zone في الإثنين سبتمبر 10, 2012 5:38 pm عدل 1 مرات
    In The Zone
    In The Zone
    Admin
    Admin

تسلية اضحكوا مع نكت مصرية.

مُساهمة من طرف In The Zone الأحد سبتمبر 09, 2012 12:15 am

الوقت/التاريخ الآن هو السبت سبتمبر 21, 2024 5:47 am